Összes oldalmegjelenítés

2017. január 16., hétfő

Olasz almás pite...


Kering a neten egy olasz almás pite recept, amit a hétvégén ki is próbáltam.
Mondanom sem kell hogy a szánkózásban megfáradt fiúk, majdnem befalták az egészet. Cuki volt a kicsi, jött be és ahogy megcsapta az orrát a fahéj illat, már rá is vetette volna magát, ha éppen nem lett volna még forró, és ha éppen nem ebéd előtt vagyunk. 
Végül két szeletet sikerült megmentenem! :)
A recepten még van mit alakítani, de szerintem elsőre nem lett rossz.

Hozzávalók:

10 dkg puha vaj
25 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
csipet só
15 dkg cukor
2 tojás
egy citrom reszelt héja
1 teáskanál vanília kivonat (én egy csomag vaníliás cukrot használtam)
75 ml tej
4 db alma
1 evőkanál barna cukor (én simát használtam)
1/2 teáskanál fahéj (én nem sajnáltam)

Elkészítés:

Melegítsük a sütőt elő 180 C-ra.
Keverjük össze a lisztet, a sütőport, a sót, a cukrot, a citrom reszelt héját, vaníliás cukrot, majd morzsoljuk el benne a vajat, és adjuk hozzá a tojásokat. (A recept nem írta hogy egyben, vagy külön-külön kell hozzáadni a fehérjét és a sárgáját, és én egyben tettem bele. Lehet hogy ha külön, a fehérjét felverve teszem bele, akkor egy kicsit lágyabb lett volna a tészta. Legközelebb kipróbálom!)
Keverjük szép simára.

Az almákat pucoljuk meg, majd egy felet kockázzunk fel és adjuk a tésztához. A többi almát vékony szeletekre kell vágni.
A tésztát kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük. (Tortaformát használtam, mert nincs pite formám.)Majd az alma karikákat szépen elrendezzük a tetején. 

Megszórjuk a cukorral és a fahéjjal, majd mehet be a sütőbe 40-45 percre, amíg szépen feljön, és szép arany színű nem lesz. 









3 megjegyzés:

  1. Kívánatos a fotó alapján, és elmondásod szerint is finom, ezért szíves engedelmeddel mentettem a Pinterest-gyűjteményembe, hogy alkalomadtán kipróbálom. Kérdezném, hogy - mivel hivatkozol arra, hogy kis változtatás nem ártana - mit változtatnál rajta? Köszönöm a receptet, és a választ is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtisztelsz! :) Igen, legközelebb a tojás sárgáját és fehérjét külön-külön fogom hozzáadni, és a fehérjét felverve, hogy egy kicsit lazább legyen a tészta. Szerintem most egy kicsit túl sűrűre sikerült. De azért elfogyott így is! :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés